eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | ||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | - | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Teorik çerçeve ve yöntem | |
2 | Uluslararası ticaret ve yabancı yatırımlar | |
3 | Küreselleşme süreci ve uluslararası ekonomik kuruluşlar | |
4 | IMF (1) | |
5 | IMF (2) | |
6 | Dünya Bankası (1) | |
7 | Dünya Bankası (2) | |
8 | Dünya Ticaret Örgütü (1) | |
9 | Dünya Ticaret Örgütü (2) | |
10 | Bölgesel ekonomik bütünleşmeler | |
11 | Birleşmiş Milletler | |
12 | Diğer uluslararası ekonomik Kurumlar | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld, International Economics: Theory and Policy, 8th Edition, Addison Wesley, 2008 Gerber, James(2007) International Economics, 4nd Edition, AddisonWesley, 2.Chapter |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alastair McKechnie(2007) The Role of the World Bank in Fragile and ConflictAffected States http://www.worldbank.org/fragilityandconflictCarl Felsenfeld and Genci Bilali(2004)The Role of The Bank For International Settlements In Shaping The World Financial System. Fordham School of Law, PubLaw Research Paper No. 44. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=496022 or DOI: 10.2139/ssrn.496022Charter of the United Nations and Statute of the International Court of Justice, United Nations, Department of Public Information 1985. Available at : http://www.un.org/en/documents/charter/chapter2.shtmlECB Policy Understanding the European Central Bank . Available at: http://www.forexfraud.com/forexarticles/ecbpolicyeuropeancentralbank.htmlEmilio J. PérezSolla(2003) The Role of the WTO in the Fight against Poverty http://www.wto.org/english/forumse/ngoe/interprotecaustriae.pdf Gabriel Felbermayr And Wılhelm Kohler(2007)Does Wto Membershıp Make A Dıfference At The Extensıve Margın Of World Trade? CESifo Working Paper Series No. 1898. Available at: SSRN: http://ssrn.com/abstract=962040Globalisation: The Role Of The IMF, House of Commons Treasury Committee, Ninth Report of Session 2005–06 http://www.publications.parliament.uk/pa/cm200506/cmselect/cmtreasy/875/875.pdf Hanspeter K. Scheller(2004) European Central Bank (ECB) History, Role and Functions. Available at: http://www.ecb.int/pub/pdf/other/ecbhistoryrolefunctions2004en.pdf Jun Il Kim (2006) IMFSupported Programs and Crisis Prevention An Analytical Framework, IMF Working Paper WP/06/156. Available at: http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2006/wp06156.pdf Kenneth Rogoff(2002)Managing the World Economy, The Economist Newspaper Limited London (08.03.02) http://www.imf.org/external/np/vc/2002/080302a.htmMaggi, Giovanni(1999). The Role of Multilateral Institutions in International Trade. American Economic Review 89 (1):190214.Michael D. Bordo, Ashoka Mody,and Nienke Oomes (2004) Keepıng Capital Flowıng: The Role of the IMF. IMF Working Paper WP/04/197Olivier Mahul(2008) The Role of the World Bank in. Disaster Risk Financing. http://gfdrr.org/docs/PresentationWBRoleinDRFinancingDRAMAF.pdfPranab Bardhan(2006) Does Globalization Help or Hurt the World’s Poor?. Avaiable at: http://emlab.berkeley.edu/users/webfac/bardhan/papers/BardhanDoesGlobalizationHelp.pdfRobert J. Barroa and JongWha Lee (2005) IMF programs: Who is chosen and what are the effects?Journal of Monetary Economics 52 (2005) 1245–1269Rose, Andrew(2002) Do WTO Members Have a More Liberal Trade Policy? National Bureau of Economic Research Working Paper 9347.Rose, Andrew K. (2004) Do WTO Members have More Liberal Trade Policy?Journal of International Economics 63(2): 209235.Rose, Andrew K. (2005) Which International Institutions Promote International Trade? Review of International Economics 13(4): 682698.Subramanian, Arvind, and ShangJin Wei(2003) The WTO Promotes Trade, Strongly but Unevenly. National Bureau of Economic Research Working Paper (10024).William Easterly (2000)The effect of IMF and World Bank Programs on Poverty. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=256883 or DOI: 10.2139/ssrn.256883 http://www.imf.org/external/pubs/ft/staffp/2000/0000/e.pdfWorld Bank, "What is the World Bank," http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTABOUTUS/0,,contentMDK:20040558~menuPK:34559~pagePK :34542~piPK:36600~theSitePK:29708,00.html WTO (World Trade Organization) (1994). On the Contribution of the World TradeOrganization to Achieving Greater Coherence in Global Economic Policymaking,”Declaration of the World Trade Organization, 15 April 1994, Marrakech. Uma Ramakrishnan and Juan Zalduendo (2006) The Role of IMF Support in Crisis Prevention, IMF Working Paper WP/06/75 http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2006/wp0675.pdfUN (2009). Outcome of the Conference on the World Financial and Economic Crisis and ItsImpact on Development. General assembly Resolution A/63/L.75.Yilmaz Akyüz (2009)The Role Of The Unıted Natıons In Global Economıc Governance http://www.envirosecurity.org/gpc/publications/globaleconomicgovernance.pdf andhttp://www.southcentre.org. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | X | ||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | X | ||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | X | ||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | |||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest